Trening w domu

Niestety mamy takie czasy, że nie każdy ma czas lub fundusze aby regularnie chodzić na siłownię. Nie oznacza to jednak, że należy całkowicie zrezygnować z aktywności fizycznej. Poniżej przedstawiam kilka ćwiczeń które możemy wykonywać w domowych warunkach i osiągać przy tym zadowalające efekty.

Pierwszym i najbardziej znanym ćwiczeniem są pompki - można je wykonywać w wielu różnych wariantach, począwszy od klasycznego (nie ziemi) do kombinacji ze wsparciem nóg lub rąk na podwyższeniu kończąc. Kształtują one przede wszystkim tricepsy, mięśnie klatki piersiowej oraz obręczy barkowej, ale pośrednio w w ich wykonywanie zaangażowane jest praktycznie całe ciało. Jest to ćwiczenie którego nie powinno zabraknąć w naszym domowym treningu.

W domu jesteśmy w stanie wykonać wiele ćwiczeń na nogi takich jak przysiady, wykroki czy też wspięcia na palce. Szczególnie polecam pewną odmianę przysiadów. Polega ona na tym, że wykonujemy je stojąc na palcach (polecam stanąć bokiem do ściany i wspomagać się poprzez podpieranie, ponieważ bardzo łatwo stracić równowagę). Wykonując je w ten sposób jesteśmy w stanie szybko zmęczyć mięśnie nóg bez użycia dodatkowego ciężaru.

Nikomu nie trzeba chyba wspominać o treningu na mięśnie brzucha. Na początku w zupełności wystarczy wykonywanie zwykłych spięć (z delikatnym uniesieniem tułowia nad ziemię), później możemy dokładać popularne "nożyce" lub "rowerek".

Jak widać w domu jesteśmy w stanie wykonywać wiele ćwiczeń, jednak program treningowy polecam opierać głównie na różnego rodzaju pompkach - im więcej wariantów, tym lepiej.

15.02.2011. 21:36