Ćwiczenia na schudnięcie

Praktycznie każdy dietetyk oraz trener fitness twierdzi, iż utrzymanie organizmu w odpowiedniej kondycji i zdrowiu to nie tylko kwestia odpowiednio zbilansowanych pokarmów, lecz przede wszystkim wysiłku fizycznego.

Każda osoba może znaleźć odpowiednie dla niej ćwiczenia na schudnięcia, tak by przynosiły najlepsze efekty, a jednocześnie nie powodowały niechęci i rozgoryczenia.  Ze względu na fakt, iż pozytywne podejście do treningu jest kluczem to sukcesu warto spróbować różnego rodzaju ćwiczeń.

Jednym z takowych są interwały. Polegają one na regularnym zmienianie tempa, czyli przeplataniu ćwiczeń o dużej intensywności (trwających krótko), z tymi które powodują mniejszy wysiłek (ich długość jest większa). Dzięki takiej różnorodności organizm bardzo szybko spala zbędną tkankę tłuszczową, a także nabiera odpowiedniej kondycji i wytrzymałości.

Trening interwałowy to na przykład bieganie, bądź jazda na rowerze podczas której samemu wyznacza się właściwe tempo. Zupełnie inaczej wyglądają aeroby, czyli ćwiczenia na schudnięcie, w czasie których utrzymuje się stały poziom wysiłku fizycznego.  W porównaniu do interwałów trening taki trwa znacznie dłużej, ponieważ musi przebiegać minimum 30, a maksymalnie 60 minut by przyniósł jakiekolwiek efekty.

Przykładem aerobów jest korzystanie z orbiterków, bieżni oraz rowerków stacjonarnych, a także wioseł. Taki sprzęt jest standardowym wyposażeniem każdej siłowni, a w przypadku niechęci do jej odwiedzenia można przyrządy te zakupić we względnie przystępnych cenach.

Ćwiczenia na schudnięcie to nie tylko stricte siłowe treningi, lecz także uprawianie sportów, taki jak: squash, pływanie czy jazda na rowerze, bądź rolkach. Ważne by długość ich wykonywania była optymalna i przede wszystkim dostosowana do indywidualnych predyspozycji każdej osoby.

15.02.2011. 21:48